Haih Perempuan

Kadang-kadang aku mengeluh pada diri
Peritnya berperang dengan naluri
"Hai hati perempuan, mengapa kau harus begini"

Kau tahu berapa kali aku cuba melupakanmu
Tapi namamu seolah-olah ditulis dengan dakwat kekal di sutur hatiku
Sakitnya ya Allah, hanya Tuhan yang tahu
Kenapa kamu, kenapa kamu?

Kalau aku menjauh, ketahuilah kerana aku ini masih punya haya'
Aku bimbang aku terlalu jujur pada wajahku
Aku bimbang aku terlalu jujur pada percakapanku

Aku tidak ingin menyuburkan suatu yang tidak pasti
Buat apa berkhayal di alam fantasi sendiri
Buang masa sahaja melayan emosi

Patutkah aku berlaku jujur?
Masaku sudah hampir suntuk
Tapi aku tak berani untuk ditusuk

Tak perlulah aku khabarkan siapa
Cuma cukuplah aku mohon doamu
Semoga hati ini sentiasa dipelihara

Dan kalau lah boleh aku bertanya:
Hai lelaki berjubah putih bersepeda,
Siapakah aku di matamu?

*Ayuh muntah hijau berjemaah. Penuh tak satu baldi? Hahah. Ciao.

Comments

Popular Posts