Haluan Siswa the Worst

6 Januari 2014

Peristiwa paling memalukan
Bagi aku lah
Sebab apa 
Ada lah~ sabar ye

Diarahkan bentang
Disoal macam-macam
Dikata agendi yahudi wannasoro
Hatta warna tulisan pun dipertikai

Ditenungnya tajam-tajam
Dikoyaknya kertas mahjung
Disuruh tampal pakai selotep
Tebus dengan satu lagu

Keluar dari dewan
Aku nampak ketua aku tersendu menangis
Disuruhnya ganti ketua baru
Aku pulak dah yang terpilih 

Paling aku ingat
Kumpulan Penoreh Getah
"Kita kena toreh semua ilmu dalam al-Quran!"
Brilliant slogan, respect!

Kawad kaki  anytime everywhere 
Ketua kumpulan banat pun kena jadi komander
Krik krik je rase tapi aku bagi arahan je 
Buat-buat macam kaum yang satu lagi sudah ghaib ke angkasa

Sejak jadi ketua
Semuanya jadi blur
Setiap game yang ada
"Celaru" kami punya

Ha ha, memang seronok jadi popular. 

Kembara yang paling rare sekali
Bila disuruh seberang sungai
"Barang ni letak ke?"
Dan dgn blurnya semua serah barang harta pusaka

Maka sungai itu kami seberang dengan mudah sekali
Ringan, free of duty
Blurnya kami, celarunya kami
Yang salah ketuanya lah, sapa lagi?ha ha.

Maka "gurun" itu kami rentas 
Tanpa bekalan makanan minuman
Hanya pada air minuman kakak pengiring baik hati
Terima kasih kak dalila dan kak ainon T^T

Disuruh berendam dalam air cor
Hentak kaki berpuluh kali dalam air
Pakai mahkota daun akar kayu
Dan kotak berlubang, ahh malu!

Muka diselet blusher selut free
Disuruh nyanyi lagu Warisan dengan suara Doraemon
Kitorang comel sangat
Sampai ada orang record video sekali
--.--

Tapi aku enjoy mendaki dan menurun bukit
Lihat-lihat pemandangan
Solat di tepi anak sungai
Menapak meninggal jejak di bukit itu

Dan aku ingat lagi nasi ayam yang sedap tu
Kita makan dalam hutan
Bersila dalam bulatan
Memang kelaparan!

Bila dah dapat beg
Lalai pulak jaga masa makan
Aku kata "Nadiah, beg!"
Dan aku dapat jerkahan "EGO!" Dr Ust Baik Hati.

Tapi Allah masih sayang kami
Kami tak buat semua checkpoint pun
Tapi takde yang perasan pun
Leganya hati.

Bila ingat balik 
Bendul blur celaru 
Semua ada
Tapi takpe.

Biar pengalaman pahit masa awal-awal
Jadi booster untuk jadi jauh lebih baik
Sentiasa beringat, "jangan bajet dah baik hebat sangat"
Kita perlu jatuh terhentak, supaya kita sedar.

Maka Alhamdulillah for Haluan Siswa.

 
Coretan Ikhlas dari 
Ketua Kumpulan "Celaru" aka Mujahidah Asror

Comments

Popular Posts